يزدفردا به نقل از ستاد انتخابت استان يزد :بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیاتهای اجرائی استان به پایان رسید و بر اساس آخرین برآوردها بیش از ۹۵ درصد از داوطلبان مورد تائید قرار گرفته اند. در همین راستا کار هیاتهای نظارت برای تائید یا رد تصمیمات هیاتهای اجرائی در خصوص رد صلاحیت شدگان آغاز شده و اخبار واصله نیز حاکی از اهتمام هیاتهای مذکور به تصمیم گیری در چارچوب مواد قانونی می باشد . بنابراین انتظار می رود شمار تائید صلاحیت شدگان استان از درصد ذکر شده نیز فراتر رود. علیهذا در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است:

۱) صلاحیت افراد تائید شده قطعی است و مراتب در موعد مقرر از طرف فرمانداریها و بخشداریها به داوطلبان مذکور اعلام خواهد شد. علیهذا این داوطلبان تا تاریخ ۱۶/۹/۸۵ حق هیچگونه فعالیت تبلیغاتی ندارند.

۲) رد صلاحیت نامزدها باید در هیاتهای نظارت بررسی شود. هیات نظارت می تواند با رد تصمیم هیات اجرائی نسبت به تائید صلاحیت این افراد اقدام نماید و در صورتی که هیاتهای مذکور آرای هیات اجرائی را تائید نمودندَ مراتب رد صلاحیت باید مستند به مواد قانونی به افراد ذیربط ابلاغ گردد.

۳) افراد رد صلاحیت شده از این فرصت قانونی برخوردارند که پس از پایان بررسی هیات نظارت، شکایت خود را حسب مورد (روستا و شهر) به هیات نظارت شهرستان و هیات عالی استان ارائه نمایند

 

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا